TEGUR NASIHAT LUAH

Saturday 19 November 2011

yehaa! aku bulih nulih dlm blog doh... bestnya!!!

creditt pd atie sbb tulun aku!! hehe. wpun pd mulanya aku rasa..ciss,, serow nok kuntil jah dio sbb aku belum rasmi lg nk pos pape kt blog aku..dia da stat post..n berlagak mcm aku.. tp,,tkpe2..sb jasa mjadikan blog aku nmpk mcm blog..aku forgive and forget!hehe. yelaa..klu dlu blog kyh mcm ape tah..makin aku elokkan n touch up..makin tuggang terbalik kakah ni..jd,,amik kputusan malah nok cargho kakah barang nih..nyakit hati jah.. huhu. kt laman ni just nk share pape jer..cite ke..tazkirah ke..gitu la lbey kurangnya. dulu ada koya nok wat novel (kisah benar psal aku),,da stat da sejak ting 2 lg..tp hasilnya lebu dalam fail aje..novel tak kesudahnya.. sbb utama tak mboh selesaikan novel tu,,rasa malu lah klu ore baco..bulih agak terus..'ooo,,joyah ni gitu gini bla bla..'hehe. so, dr aku malukan diri ngan novel yg koya novel tu..baik aku simpan.. tok laki pun tak penah baca lg..mahu dikutuk pnulisan aku nt klu dia baca! hehe. kdg2 duk baca blog org,,cam best jer mnulis.. ckp kt suami..'sy nok blogging la rasa..nak menulis la..cam cite2 pape la..tzkirah or papelah..' dia sokong ' very good!!' so,,aper lg,,joyah jamila pun mengorak langkah terus..hehe..yelaa,,klu dlu tunjuk kt dia blog aku,, leh plak dia ckp ' blog ke tu?? selerak pelik jer..hehe'.. rasa cam geram weys serow nok kuntil jas dios..hehe. gitulah sejarahnya blog aku..:) dulu da ada blog taun 2007,, sahabat buatkan kt Multiply..tp tak aktifkn sangat kt blog tu.. tgk..!!terang lg bersuluh joyah tak reti hal blog..asyik org jer buat kn..hehe. emm,,aper lg yer nk cakap..**  sorila,,joyah first time blogging..jd tak tau mana leh cite n mana tak patut cite..jd klu sape2 tbaca n terdetik..'hish..joyah ni..yg ni pun nak citer!' jgn mara yer..hehehehe. skrg ni kt opis suami..dia ada kelas..itu yg joyah leh cucuk langit ni blogg..jap lg joyah nk g amik gambar konvo kt HEA..kawan cakap da siap..(perlu ker bg tau??!!)hahaha. ehh,,lantak aku la..blog aku..ko pehal..haha. upss,,sorii..(gelenyar teh!).. ari ni ujan lebat sgt (mcmla b4 ni ujan tak penah lebat)..agak tergndala nk bercucuk tanam..tanam pokok bunga jer..2 hri lepas joyah tanam pokok..harmoni je tgk..tp ptg smlm ble balik dr pgrm kanak2 (g sorang je suami tak g)..dgn panasnya joyah tgk tnmn joyah tggal batang jer.. kambing msuk dlm pagar umah sbb laki aku tak tutup pagar..(sedih sgt..tok laki pun nak pujuk sbb tahu salah dia..g lah tanam balik yg mana ada laki saki baki..)mmg masa tu #@$83 (hehehe..ha aa..aper??kyah tulis formula matematik la...nk cakap mencarutla tu!.)haha. itu hari ni pasang niat nk g umah kawan..g kutip pokok bunga free lg..hehe. tp takpo..tetap sayang ko tok laki joyah..alaa..kambing jer masuk bang syg!         ( sambil tgn ke dada..mata naik keatas..hehehe).. lain kali kmbg masuk lg..mmg grrrrrrr lah..sy tukar jd kmbing la en..hehe.oklah..nak stop dlu..risau gak naip pnjang2..sekali takleh nak post...mmg skrg jugak joyah jd kmbing..ok..nak try post jap..maklumla..tak penah wat..hehe.( aper gelak2)..:)

8 comments:

  1. yaallah..hudus stapong nulis..tak dok senggang lgsung..perenggan ape tah lg..hehe

    ReplyDelete
  2. ni apa tulis tulis ni, ingat abg tak perasan ke?...

    ReplyDelete
  3. hehe..biasalah..blogging..cite2 sikit..hehe.dia post gne sy pnya profile yer..hacker!hehe.

    ReplyDelete
  4. tukar tulisan la kak.. tak kena la. nampak so crowded. hehehe. anyway.. nice begining.. :)

    ReplyDelete
  5. hehe..itulah..tp tak tau nk tukar gane..hehe. tggu assistant wat..:p

    ReplyDelete
  6. uih! amboi...
    kim salamkat assistant tuh..
    suko selok saing ak baco post mung joyah..

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete